احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

طرح راهبردی توس، در انتظار تصمیم استانداری خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۴۲۵۹
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
طرح راهبردی توس، در انتظار تصمیم استانداری خراسان رضوی
رئیس کمیسیون بهسازی و توسعه توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح راهبردی توس در استانداری هنوز در دست بررسی است و درباره اجرای این‌طرح هنوز چیزی ابلاغ نشده است.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ مسعود ریاضی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این‌خبر افزود: ما نیز به عنوان شهرداری و شورا منتظر ابلاغ نتیجه هستیم. دراین‌باره نظراتی برای تغییر در محدوده توس وجود داشته که اعمال شده است.

وی افزود: ابلاغ نشدن این‌طرح ارتباطی به شرایط کرونا ندارد و دیدگاه‌ها درباره محدوده‌ای است که در سال ۹۲ ابلاغ شده است. دراین‌باره به محدوده اعلام‌شده نقد‌هایی وارد و اعلام شده است که آن‌محدوده پذیرفتنی نیست. این‌عضو شورا افزود: بعد از گذشت ۷ سال ما هم منتظریم تا ببینیم بعد از تغییرات، نقشه نهایی محدوده توس چگونه خواهد بود.
 
وی درباره روال ابلاغ این‌طرح نیز گفت: قاعده این است که شورای عالی شهرسازی و معماری طرح را به استان ابلاغ کند و در آخرین مرحله نیز طرح به شهرداری ابلاغ می‌شود، اما ما نیز اکنون نمی‌دانیم طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد. وی اظهار کرد: توس تاکنون بدون طرح بوده و برای آنکه شهروندان در این‌منطقه بتوانند ساخت‌وساز انجام دهند و شهرداری هم بتواند در توس فعالیت‌های عمرانی انجام دهد باید بر روی طرح تفصیلی این‌منطقه کار شود. وی درباره آخرین اخبار از وضعیت طرح در استان نیز افزود: هفته گذشته جلسه دیگری درباره طرح راهبردی توس برگزار شد. اگرچه نتیجه‌گیری و خروجی کار را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، ولی ما به عنوان شورای شهر پیگیر هستیم تا هر چه سریع‌تر خروجی طرح اجرایی شود.
 
 

طرح راهبردی بر محور فرهنگ استوار است

ریاضی با بیان اینکه طرح راهبردی توس بر محور فرهنگ استوار است خاطرنشان کرد: در توس فرهنگ به عنوان یک اصل مهم تلقی شده و بیشتر کاربری‌ها فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: در این‌طرح تأکید بر آن است که زمین‌های کشاورزی موجود در منطقه، همچنان به صورت زمین کشاورزی باقی بماند. وی خاطرنشان کرد: از هنگامی که شورای پنجم شهر به مسئله توس وارد شده، اقداماتی را در راستای این‌طرح و توسعه توس شروع کرده؛ به عنوان مثال سروسامان دادن به قسمت جلوخان آرامگاه فردوسی از این‌اقدامات است.

این‌عضو شورا با بیان اینکه پروژه‌هایی نیز از ابتدای سه‌راه شاهنامه تا آرامگاه فردوسی تعریف شده است افزود: پیگیری‌های مربوط به طرح راهبردی توس در شورای شهر پنجم انجام شد و شاید اگر این‌اقدامات انجام نمی‌شد، به‌این‌زودی نمی‌توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->